انحلال شرکت ها

کلیه ی امور ثبتی

انحلال شرکت ها

کلیه ی امور ثبتی

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ماده113(ل.ا.ق.ت)- هرگاه هیأت مدیره حسب مورد از دعوت مجمع عمومی برای انتخاب مدیری که سمت او بلاتصدی مانده خودداری کند. هر ذی نفع حق دارد از بازرس یا بازرسان شرکت بخواهد که به دعوت مجمع عمومی عادی جهت تکمیل عده مدیران با رعایت تشریفات لازم اقدام کنند و بازرس یا بازرسان مکلف به انجام چنین درخواستی می باشند.

ماده148(ل.ا.ق.ت)- بازرسان مکلفند درباره صحت و درستی صورت دارائی و صورت حساب دوره عملکرد و حساب سود و زیان و ترازنامه ای که مدیران برای تسلیم به مجمع عمومی تهیه می کنند و همچنین درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجامع عمومی گذاشته اند اظهار نظر کنند. بازرسان باید اطمینان حاصل نمایند که حقوق صاحبان سهام در حدودی که قانون و اساسنامه شرکت تعیین کرده است به طور یکسان رعایت شده باشد و در صورتی که مدیران اطلاعاتی بر خلاف حقیقت در اختیار صاحبان سهام قرار دهند بازرسان مکلفند که مجمع عمومی را از آن آگاه سازند.

ماده150(ل.ا.ق.ت)- بازرس یا بازرسان موظفند با توجه به ماده148(ل.ا.ق.ت) گزارش جامعی راجع به وضع شرکت به مجمع عمومی عادی تسلیم کنند، گزارش بازرسان باید لااقل 10 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی جهت مراجعه صاحبان سهام در مرکز شرکت آماده باشد.

مستفاد از ماده 95(ل.ا.ق.ت)- سهام دارانی که اقلاً 5/1 سهام شرکت را مالک باشند حق دارند که دعوت مجمع را (درصورتیکه قبلاً وسیله هیأت مدیره انجام نشده باشد) از بازرسان شرکت خواستار شوند و بازرس یا بازرسان شرکت مکلف خواهند بود که با رعایت تشریفات مقرره، مجمع مورد تقاضا را حداکثر تا 10 روز دعوت نمایند.

مستفاد از ماده17(ل.ا.ق.ت)- از لحظه ای که بازرسان کتباً سمت خود را قبول می نماید، قبول مورد بحث دال بر علم آنان به تکالیف و مسئولیت های مربوط می باشد.

ماده117(ل.ا.ق.ت)- بازرس یا بازرسان شرکت مکلفند هرگونه تخلف از مقررات قانونی و اساسنامه شرکت در مورد سهام وثیقه مشاهده کنند به مجمع عمومی عادی گزارش دهند.

 

  • vanak studio